Dámy a pánové, v SPL jsme měli neuvěřitelnou příležitost navštívit legendárního bubeníka, skladatele a producenta Simona Phillipse v jeho studiu v Los Angeles v Kalifornii, uživatele přístrojů značky SPL.
Během 70. a 80. let Simon spolupracoval s legendárními rockovými kapelami a umělci, jako jsou Jeff Beck, Michael Schenker, Nik Kershaw, Mike Oldfield, Judas Priest, Mike Rutherford, Tears for Fears, 10cc a The Who. Po úmrtí Jeffa Porcara v roce 1992 se připojil ke světoznámé rockové kapele Toto. Po odchodu z kapely v roce 2014 se Simon ponořil do světa fusion a progresivního rocku nejen jako bubeník, ale i producent.
„Kdyby se mě někdo zeptal, čím se živím, pravděpodobně bych odpověděl, že dělám desky. I když jsem známý jako bubeník, většinu času trávím právě výrobou desek.“
„Miluju tvorbu desek. Miluju koncept toho procesu – od návrhu obalu a zvuku, přes komponování a aranžování hudby, až po mix a mastering. Celý ten proces mě naprosto fascinuje.“
„Osmdesátá léta byla první dobou, tehdy jsem začal produkovat. Byla to skvělá zkušenost a práce s úžasnými hudebníky, umělci, zvukovými inženýry a producenty. Od každého jsem si něco osvojil.“
„Fascinovalo mě, jak odlišně všechno zní. Stejná bicí souprava, stejné ladění, ale jiná studia a jiní zvukoví mistři. To mě naprosto uchvátilo a od té doby jsem si začal mít své oblíbené zvukové inženýry.“
„Přizpůsobit zvuk hudbě – to je ono. To je paleta, se kterou malujete obraz a tvoříte nahrávku.“
SPL Transient Designer
„Od chvíle, kdy jsem objevil SPL, mě okamžitě zaujal Transient Designer.“
„Nikdy necestuji bez Transient Designeru. Je to klíč k mému zvuku bicích.“
„Primárně ho používám na ambienci. Zvuk místnosti je pro mě velmi důležitý. Existuje mnoho místností, které nezní dobře a potřebují vylepšení. S Transient Designerem je to nejsnazší řešení. Kompresory jsem zkoušel – mnoho z nich – ale není to totéž. Je to jen průměrné. Ale Transient Designer, to je ono! Pro mě je to nejpůsobivější studiové zařízení, jaké jsem za poslední dobu viděl!“
SPL MixDream
„Pro mixování používám SPL MixDream. Za prvé spolupracuje s Pro Tools a dává mi možnost seskupovat stopy a ovládat celkovou hlasitost, což je skvělé. Navíc je velmi snadné, když chci mutovat doprovodné vokály, hlavní vokály, klávesy nebo kytary – mám to jednoduše po ruce, místo abych se musel zdržovat s myší. Miluji, jak to zní. Chci slyšet hudbu jen jako jeden celek.“
„Také preferuji použití externího kompresoru a ekvalizéru. Vyhovuje mi to víc.“
SPL IRON
„IRON je docela úžasný kompresor. Často měním nastavení – chvíli používám jedno, ale pak mě ten zvuk přestane bavit a chci změnu. Má trochu staromódní zvuk. Smíchal jsem mnoho desek, kde jsem ho použil jako hlavní kompresor. Používám ho ale i při nahrávání – na vokály. Je to skvělý zpěvový kompresor a velmi snadno používá. Použil jsem ho také na basy. Nejlepší na tom je, že je velmi hladký. A co mám nejraději, je krokové nastavení.“