Ředitel jednočlenného orchestru Circus Ponorka Honza Ponocný často vystupuje sám. Hraje jak na elektrickou, tak na akustickou kytaru, a k tomu samozřejmě potřebuje kvalitní zvuk.
Jak sám říká, postupně vyzkoušel několik aparátů, až si nakonec oblíbil tzv. portable line array systém Bose s označením L1 Pro16. „Před časem mě poprosil kamarád, abych vystoupil na jeho charitativní akci pro jednu indickou školu. Což je samozřejmě typ akce, kde si nechceš říct o honorář, ani nechceš, aby pořadatelé museli platit zvukaře,” vzpomíná Honza. Takže si pro tenhle účel od jiného známého půjčil malý kompakt Bose (který už se dneska neprodává).
„Ten aparát mě totálně nadchl, protože měl a uměl přesně to, co já potřebuju, když hraju sám,” říká Honza. Na základě téhle zkušenosti se rozhodl, že si přístroj koupí, jenže jak se ukázalo, nebylo to tak jednoduché. „Prostě klasika. Začneš googlit, hledat na YouTube a výsledek? Řekneš si: počkej, takže kdybych přidal ještě nějaké peníze, bude to umět tohle všechno? No, a tak mám šestnáctku,” směje se Honza.
Aparát si každopádně hodně oblíbil a hraje ně něj dost často. „Na pódiu ho většinou používám jako kytarový odposlech pro akustickou kytaru, tedy místo klasického komba, ne jako ‚péáčko‘. Ale občas, třeba když hraju něco menšího, tak ho jako PA mám,” vysvětluje. Příkladem může být třeba Balbínka a podobné prostory pro zhruba padesát lidí, které Honza s Bose L1 Pro16 ozvučí bez problémů.
Jak Honza doplňuje, na „šestnáctce” ho doslova nadchly dvě věci. Jednak je podle něj téměř nemožné aparát rozhoukat, a to i když má mikrofon umístěný před ním. „Druhá věc, která mi přijde naprosto dokonalá, je fakt, že si dám reproduktory do výšky uší, a protože pokrývají 180 stupňů, zvuk je perfektně slyšet po celém pódiu, což je obrovská výhoda.” Honza aparát využíval i při hraní s kapelou a se zvukem na pódiu byl maximálně spokojený. „Tenhle aparát není směrový. Neplatí tím pádem to, na co jsem byl zvyklý, tedy že zvuk je v jednom bodě hodně nahlas a ostrý, ale když přejdeš o dva metry dál, už nic neslyšíš. Z Pro16 leze všude tak příjemný zvuk, že i když hraju malý prostor, nebojím se, že to lidi v první řadě odfoukne. Pořád mě to překvapuje, ale je to skvělé,” uzavírá Honza Ponocný.
autor Martin Zika